שיווק ומכירות

סיכום שיעור 4

kobio

kobio

פרטי הסיכום

קורס: שיווק ומכירות

מספר השיעור: 4

סיכום השיעור

מה זה כריזמה:
בעל ביטחון עצמי מגויס עי ידע, קסם אישי. היכולת לסחוף אחריכם אנשים.
ע”פ מקס וובר – כריזמה היא תכונה מולדת אך יש כאלו שאצלם היא נרכשת.
תכונות: ניסיון וידע, יכולת שכנוע, נותן השראה, תקשורת בין אישית טובה, יכולת ביטוי רהוטה, תחרות ורצון להצטיין, יכולת לסחוף אנשים, ממוקד מטרה.
מתחם הכריזמה: אוסף הפעולות שאנו עושים בהצטיינות מיוחדת, אתה כרימתי רק במתחם הספציפי שלך.
הצטיינות פנימית: עושה את הפעולות יותר טוב משאר הפעולות. כל אחד צריך לחפש את מה שהוא יותר טוב בו
הצטיינות חיצונית: עושה את הפעולות הרבה יותר טוב מאחרים וגם בולט בהם יחסית מהשאר.
1. המנהיג 2. המונהגים 3. ההקשר הסביבתי
1. המנהיג: צריך להיות בעל חזון (תפיסת עולם). איך הוא מתקשר את החזון שלו (נתניהו וציור הפצצה)
2. המונהגים: אלו מסרים תואמים את השקפת המונהגים.
א. צורך בביטחון.
ב. צורך בזהות קולקטיבית – לאנשים יש צורך להשתייך לקבוצה זו זה נותן להם משמעות ושייכות.
ג. צורך בזהות עצמית – שאתה מסתכל במראה אתה רוצה להרגיש בסדר עם עצמך.
2.
3. הקשר הסביבתי: א. קשר תרבותי. ב. הצדקה חברתית – עי התקשורת האחראית על המידע שעובר
איך מפתחים כריזמה:
1. להיות חדור מטרה ושליחות.
מגלה טפח מכסה טפחיים – בדר”כ אדם כרזמתי הוא בעל ניגוד שמקשה על הבנת אישיותו . אין לגלות את כל המידע.

2. .לל
3. העקרונות מקודשים
מי שחי ע”פ עקרונותיו זוכה למעמד של קדושה גם שנים אחרי שנפטר.
4. לדבר אל מחשבות הקהל (מרטין לותר קינג)
5. יכולת במה ותאטרליות – לדבר לאט, פאוזות, לבוש, שימוש נכון בשפת גוף, בניית סיפור
6. הפגנת חוסר עכבות – אדם כריזמתי, מקרין אומץ, חוסר פחד, ספונטניות קלילה.
7. ככ
8. להפגין אהבה – אדם כריזמתי לא מפחד להפגין אהבה לקהל שלו
9. רק המעז מנצח ובלבד שיעז – מוכנים לקחת סיכונים שהאדם הרגיל לא יעז. המפתח לאיזון נכון הוא היכולת להמיר כישלון במסר המוביל לשיפור
חמשת רמות הכישלון:
1. היכולת להיכשל – לכולם יש את היכולת להיכשל. מה שמשאיר את רוב האנשים ברמה 1 היא התשוקה להימנע בכל מחיר מכישלון
2. אנשים ברמה זו מפתחים את המוכנות להיכשל זא שהם מוכנים לקבל כישלון
3. רצון להיכשל – הקבלה של הכישלון כחלק מהחיים
4. להיכשל בגדול ומהר – האנשים שמגיעים לרמה זו הם אנשים שהגיעו למסקנה שלהיכשל זה טוב אז מהר זה יותר טוב
5. להיכשל אקספוננציאלי – הבנה שהצלחה מאסיבית דורשת הכפלה של המאמץ. אנשים אלו רותמים אנשים אחרים להיכשל איתם.
עקרון המזוזה:
מה שחשוב זה הקלף ולא המעטפת. כיוון שאף אחד לא רואה את הקלף מה שמשפיע על התודעה זה החיצוניות. מידת האטרקטיביות של האריזה משליכה על תפיסת התוכן.
6. אסרטיביות
אדם העומד על שלו ומגן על זכויותיו בצורה מכבדת וישרה ללא פגיעה באחר. לקחת אחריות על בחירותיך ולא להיסחף אחר אחרים. מדובר בדפוס נרכש

איך לגרום לאנשים לחבב אותך
MIRORING – מראה
אפקט הפיגמליון – אנשים אוהבים אנשים דומים להם. כדאי להעתיק את התנהגות
ותנועות האחר מה שיגרום לו להרגיש שאתם כמוהו
אפקט החשיפה בלבד – פעולות פשוטות כמו לומר שלום יוצרות קרקע לחברות טובה.

איך תחזקי את החוסן הנפשי שלך
תחליפו מקום עם היושב לידכם, תחזיקו את הידיים למעלה מחמש שניות.
רגשי- אם יוצרים 3 רגשות חיוביים על כל אחד שלילי ניתן להתמודד עם כל דבר.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X