שיפור השירות

סיכום שיעור 2

יקי שהרבני

יקי שהרבני

פרטי הסיכום

קורס: שיפור השירות

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

אחריות היחיד-

מצוינות אישית -מיקוד השליטה הפנימי – האדם כפרט לוקח אחריות והוא מי שאחראי לכל מה שקורה לו, כשאתה מסתכל על מה שקורה לך בחיים זה פונקציה של מה שאתה עושה, וכשאתה לוקח אחריות יש לך סיכוי טוב להתפתח ולהגיע למצוינות.

מיקוד שליטה חיצוני- אומר שמה שקורה לי זה בגלל הסביבה, הכל רק לא אני, אני לא אחראי ולא אשם לתוצאות.

תהליך ההתפתחות שלי הוא יומיומי, חשוב לשאול איך יהיה היום אחרת בהתפתחות האישית שלי, מדובר על צמיחה של האדם כפרט האחראי על חייו.

יש משעות לגיל, ישנו גיל  בוגר שבו אני כבר מבין לגמרי שהאחריות היא שלי ואין אפשרות להתלונן על הסביבה.

בנוסף אנו כהורים כמהווים דוגמא ומשפיעים על הילדים באמצעות דוגמא אישית.

ברמת המדינה רווחת התפיסה שהעולם כולו נגדנו והעולם אשם.

ברמת הארגון ההצלחה היתה תלויה בסיוע ממשלתי, היום התהליך כבר שונה לדוגמא נושא ההפרטה, והחברות מתחילות להסתדר עצמאית ולפעול מתוך אחריות אישית.

ברמת היחיד המראה של האדם היא תלויה ונמצאת בשליטתו, האחריות שלנו לחיינו מתבססת על העיקר של מה שאני עושה והחיים שלי בשליטתי.

כשמדברים היום על מצוינות אישית מתייחסים ליכולת היחיד לשלוט בכך, המיקוד שליטה הוא פנימי והיחיד קובע, וברמת המדינה היא קובעת ואחראית לעצמה ולא העולם יקבע לה, ברמת הארגון הוא זה שיקבע האם יהיה מוצלח ויהיה שינוי ויש הבנה שהמדינה לא תעזור או תציל והאחריות הועברה מהמדינה אל היחידות העסקיות.

מקור מוקד השליטה- היא הרגשת השליטה שיש או אין לאדם על המאורעות בחייו.

כשאנחנו מייחסים את הדברים שקורים לנו אל ההתנהגות אז הסבירות שהחיזוקים מסביב ישפיעו על ההתנהגות היא גבוהה.

תחילת החיים היא בשליטה חיצונית לדוגמא ההורים, בית הספר וכו’, ותוך כדי תהליך אנו לוקחים אחריות אישית על החיים.

חשוב לזוז בחיים ולא לעמוד במקום, לקחת סיכונים ולא לפספס דברים.

מה שבשליטתנו היא התגובה שתהיה לאירוע שאותה אנו יכולים לבחור.

מהי מצוינות –

מושגים רבים כמו: מעולה, משובח, מצוין, מושלם, וכדומה… מתארים טוב יותר.

מצוינות מוגדרת בלעשות פעולה באופן הטוב ביותר שאני יכול  ולשאול את עצמי או הסביבה האם זה הכי טוב שאתה יכול לעשות או הכי טוב שאתה יודע.

מה צריך לעשות כדי לממש פוטנציאל קיים אצל אדם-

תנאי ראשון לזהות את הפוטנציאל בתחום עניין אליו אני נמשך.

תנאי שני- קביעת יעש ומטרה אשר ידחוף לאפקטיביות.

תנאי שלישי- אנרגיה של לקום ולעשות ולקדם.

את תהליך מימוש הפוטנציאל ניתן לממש בעזרת אמון, אימון, ואיזון.

המנהל וחשיבותו-

המנהל הוא איש המפתח למצוינות בארגון, בעל השפעה ואחריות בפן הפיתוח של המצוינות, תפקידו להכיר את המערכת שלו וכל מה שקורה בארגון ומחוצה לו,, הוא מתווה את הדרך, מציב יעדים, קובע את אופי הארגון, קובע את התקשורת עם הלקוחות ואחראי על מערכת היחסים עם הלקוחות, המנהל אמור להכיר היטב את הסביבה הארגונית שלו והעולמות החיצוניים של הארגון ומצופה ממנו להשקיע זמן משמעותי להתפתח ושמירה על קשר ישיר עם העובדים.

 

 

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X