שיפור תדמית אישית

סיכום שיעור 5

green

green

פרטי הסיכום

קורס: שיפור תדמית אישית

מספר השיעור: 5

סיכום השיעור

מגישה: אורית גרינבלט

שיפור תדמית אישית –שיעור 5- 27.4
מהותה של הפוליטיקה הקהילתית:
אנשים שפועלים בסביבה של כוח יש להם יכולת לשנות.
מיפוי של המערכת – מי מתקשר עם מי, מי חבר של מי, מי מתחרה של מי.
סביבה של כוח – לא מינו את האנשים החזקים אלא לאנשים האלה יש תכונה מפותחת שבאמצעותה הם מנהלים את הדברים.
איך האנשים האלה מתנהלים?
משאבים:
זמן. משאב חשוב
מרחב. השטח בו אנו פועלים גם הרחב וגם המצומצם יותר
ידע ידע= כוח
קשרים. יצירת קשרים עם אנשים אחרים
כסף. ניתן להשפיע על הסביבה הרבה יותר עם כיסים מלאים מאשר עם כיסים ריקים

כל המשאבים האלו קשורים לפוליטיקה
פוליטיקה הינה הדרך שבה אני פועל כדי להגדיל את הכוח שלי.
מאפייני הפוליטיקה
– יש שינויים תכופים מאוד. נ
מציאות עמומה חסרת חוקיות ומבנה.
לעיתים אנו נמצאים בסיטואציות שיש הרבה מאוד אפשרויות ומצופה מאיתנו לקבל החלטה – זה מקשה עלינו
ריבוי דרישות – לפעמים דרישות סותרות.
ריבוי של גורמי סמכות.
כפיפות לביקורת ציבורית.
קונפליקטים- אנשים רוצים תפקיד כלשהו או מישהו שרוצה מועמד מסויים לתפקיד

יכולות וכישורים להתמודדות במצבים כאלו:
ההבדל בין עוצה לכוח
עוצמה: מצב שיש לי איזשהן תכונות ויכולות שבעקבותיהן אני מצליח לייצר קשר עם אנשים אחרים, לעזור להם.
מאיפה העוצמה מגיעה? מומחיות, מקצוענות.
כוח: קשור למשהו שהוא פיזי
התנהגות פוליטית קבוצתית / חברתית = התנדבות = דרך להעצמה= דרך לפיתוח אישי
1. שיעור ההצבעה בבחירות לראשות הרשות / הנהלת המתנ”ס
2. השתתפות בהפגנות
3. כתיבת מכתבים לרשויות השלטון, לרשויות ביקורת, לעיתונים וכדו’
4. ארגון עצומות וכדו’
5. השתתפות פעילה בועדות ציבוריות של הרשות או הארגון

איש מקצוע זה מישהו שבחרו אותו לבצע סוג מסוים של עבודה שיש לו את הידע לבצע את העבודה. ככל שמתקדמים בתוך הארגון צריך לאמץ יכולות של פוליטיקאי. אם לא למדת את היכולות האלה, יהיה לך קשה להתקדם בארגון. אם במהלך חייך תצבור עוצמה וכוח תצליח להגיע להגיע מהר לצמרת הזו
איש מקצוע, בניגוד לפוליטיקאי, הוא איש של תהליכים. הפוליטיקאי רוצה תוצאות כאן ועכשיו והדרך לא מעניינת אותו.
הפוליטיקאי ירצה לשמור על המצב הקיים או לצבור יותר כוח, לעומתו איש המקצוע ירצה לבצע שינויים לטובת אוכלוסיית הטיפול.
NLP – שיטה טיפולית וגם תקשורתית
תקשורת – הרבה פעמים אנחנו לא לגמרי ערים ליכולת התקשורתית שלנו.
האם כשאני משתמש במילים אני מתכוון למה שאני אומר?אם אין לי מיומנות תקשורת אני לא תמיד אצליח לתקשר נכון עם אחרים.
הקשבה פעילה:
הקשבה זו מצב שאנחנו נכנסים שאליו כדי לזהות את מה שהאחר אומר ולתת לו את מלוא תשומת הלב. אנחנו מקים את כל מה שסביבנו – אם זה רעש מלאכותי או ניקוי של כל מה שאני חושב ואומר לעצמי.
1. נתינת מלוא תשומת הלב לאחר. להתמקד בו.
2. הקשבה היא שידור לצד השני שאני נמצא יחד איתו. לכן אפשר לחזור מעט על הדברים שהאחר אמר, להראות לו שאתה מקשיב, שאתה איתו.
אלמנטים בהקשבה:
1. שיקוף הבנה – “מה שאני מבין ממה שאמרת… ” או “זה נשמע כאילו אתר..”. הרבה פעמים שאנחנו מדברים אנחנו לא שומעים את עצמנו. אם אנחנו משקפים להם מה מבינים מדבריהם הם יכולים לתקן את האמירה.
2. מנגנון רגשי – הרבה פעמים אנחנו משתפים רגשות כי לכאורה זה הדבר הכי אינטימי שיש. שידור רגשות נעשה גם על ידי שפת הגוף.
3. לתת עצות זה לא עוזר – זה מתנשא. צריך להוביל את האדם להגיע לפתרון בעצמו. צריך לגרום לאדם להיפתח – לכוון אותו. “איך אתה חושב שתוכל להתמודד עכשיו?” לא לשאול שאלות של כן או לא אלא שאלות פתוחות. כנ”ל גם לא לקבוע עובדות – ברגע שאנחנו מכלילים או קובעים עובדה זה אוטם את הצד השני. (אפשר גם להפוך את הצדדים – לבקש עזרה מהאדם האחר וכך זה נותן לו השראה לפתרון שהוא זקוק לו)

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X