שיפור תדמית אישית

סיכום שיעור 2

kivi

kivi

פרטי הסיכום

קורס: שיפור תדמית אישית

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

תדמית אישית – 16.3

ענינו על שאלות של כן/לא שמצביעות על הביטחון העצמי או היעדרו, ועל רמת הביקורת העצמית.

ברגע שאנחנו יכולים להתעמת עם עצמנו מול הראי, לראות את החולשות והחוזקות, אז מתחיל המסע.

אסרטיביות = דעתנות. מי אני בעיניי עצמי.

זהו משהו נרכש, שאנו לומדים במהלך החיים ברגע שעוברים את משוכת הפחד.

זהו הביטחון במה שאני עושה, אומר ואיך שאני מנהל את הדברים.

אסרטיביות היא לא אגרסיביות.

אסרטיביות – לחיות ולפעול מתוך אמונותייי. (אותנטיות) – האני העצמי ולא לנסות להיות מישהו אחר.

חכמת החיים היא להוריד את המסכות.

אסרטיביות בריאה מתחשבת בהקשר של הסיטואציה.

דני ממליץ על ספר – ללמוד לחיות ולאהוב. באחד הפרקים של הספר הוא מדבר על בכי. כמה אנחנו מרגישים חופשי לבכות או לעצור את הבכי.

 

מודעות עצמית – שאני יודע במה אני חזק ובמה אני חלש

ערכים ומוסריות – פעולה לפי אמות מידה שקבענו לא לפי אינטרסים. לבחון ערכים ביחס לעצמי.

שקיפות ויושרה – מערכת יחסים שמבוססת על שיתוף, התחשבות, דוגמה אישית

קבלת החלטות – אלו שיקולים אני מכניס לתוך תהליך קבלת ההחלטות. האם אני נאמן למשימות שיש לי, למקום העבודה, לאנשים שעובדים איתי. איזון צריך לבוא

 

ספר: הערכה עצמית / נתנאל ברנדון

שישה יסודות להערכה עצמית:

  1. מידת המודעות – באיזו מידה אנחנו יודעים מי אנחנו. מסתכלים על עצמנו לתוכנו. נאמן לערכים שלי ומכיר בחולשות ובחוזקות.
  2. מידת הקבלה העצמית – האפשרות שלנו להפסיק להתעמת עם עצמנו. הופכים להיות פחות ביקורתיים כלפי אחרים ובעיקר כלפי עצמנו. כשאנחנו מכילים את עצמנו אנחנו הופכים להיות שלווים יותר.
  3. מידת התכליתיות – הצעדים הקטנים שאנחנו עושים. זה המבחן שלנו כלפי עצמנו באיזו מידה אני באמת רוצה שתהיה לי המציאות שאני רוצה. מה הדרך שלי להגיע לשם.
  4. מידת האחריות – היכולת שלנו לשאת בתוצאות של מה שאנחנו עושים ומה אנחנו לא עושים. בלי לגלגל אשמה או אחריות על אחרים.
  5. מידת הדעתנות – היכולת להיפרד מה’הסתרות’. היכולת להתבטא באופן עצמאי בלי תלות בגורמים אחרים ובמה אחרים חושבים עלינו.
  6. מידת היושרה – להיות נאמן לאמת. באופן טבעי אנשים אוהבים לעגל פינות ומידת היושרה היא השאלה כמה אנחנו מעגלים. זאת יכולת שהרבה פעמים מנסים לדלג עליה ואז שאלת המפתח היא כמה אנחנו עושים את זה.

 

אסרטיביות/חוסר אסרטיביות:

יש אנשים שמקטינים את עצמם והנוכחות שלהם.  – אלו חסרי אסרטיביות. יש אנשים שחושבים שהם לא מספיק טובים להיות מי שהם ואז הם מנסים להיות מישהו אחר. מחקים התנהגות, בלבוש, בדעות….

איך משנים את המצב?

  1. הדבר הבסיסי הוא שיש לנו זכות להיות מי שאנחנו. כי אין עוד מישהו כמונו, לטוב או לרע. זה שמאיימים עליי לא אומר שאין לי זכות להתקיים.
  2. דבר נוסף הוא טיפוח הערכה עצמית – זה מורכב מהרבה מאוד אירועים קטנים. בהם – דימוי עצמי, מה שאני מחצין כלפי חוץ. הערכה – החוויה שלי כלפי עצמי. מגיע לי – כי אני בנאדם חי. מותר לי להיות שמח ומאושר, אני יכול להיות כזה.
  3. החיים במודע – שלושה הבטים – עובדות, פרשנות ורגש. להסתכל על מה קרה, על מה שיש. לבחון את הפרשנות – טוב/לא טוב, נכון / לא נכון. ואז את הרגש שנוצר בתוכי. את העובדות אי אפשר לשנות אבל את הפרשנות והרגש ניתן לשנות. יש אנשים שתקועים בעבר במה שהיה אבל חשוב לפתח גמישות מחשבתית.

האם אני עושה את מה שהרגש מכוון אותי? האם הפעולות שלי תואמות לרגשות שלי.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X