שיפור תדמית אישית

סיכום שיעור 2

marlen

marlen

פרטי הסיכום

קורס: שיפור תדמית אישית

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

 

‏יום שלישי 16 מרץ 2021

מגישה: מרלן בן ישראל

 

 

שיפור תדמית אישית 134570- שיעור שני אסרטיביות

 

אסרטיביות– דעתנות וביטחון עצמי איך אני תופס מעצמי ומרגיש כלפי הבחירות שלי.

היכולת שלי להאמין בעצמי הוא מה שיקדם אותי ויעצים אותי.

הכבוד שאני רוחש לצרכיי וליכולותיי ולעבור את מחסום החששות שלנו מי אני בפני עצמי .

התנהגות אסרטיבית היא אינה לוחמנית אלה עמידה על “המקום שלי ”

  • אסרטיבי זה גישה- לחיות לדבר ולפעול מתוך האמונות של האסרטיבי אותנטיות

להיות נאמן לתחושות שלך

  • יהירות זה בדיוק ההיפך מאותנטי

אסרטיביות בריאה מתחשבת בקונטקס– ישנה דרך להתנהג בכל מקום כראוי למקום אך עדיין להישאר אותנטי וקשוב למציאות שבה אנחנו נמצאים : לבוש, טון דיבור, קוד לבוש , התנהגות וכו’..

 

אותנטיות הינה סובייקטיבית– כל אחד מאתנו יתנהג אחרת במצבים שונים

 

  • מודעות עצמית- מנהיג שמבין את חזקותיו ועוצמתו
  • שקיפות ויושרה- מנהיג המציג את האני העצמי שלו
  • קבלת החלטה מאוזנת- מנהיג המקבל החלטות בצורה אובייקטיבית תוך איסוף כל המידע נאמן לאנשים שעובדים איתי, למקום העבודה, לעצמי
  • ערכיות ומוסריות- מנהיג הפועל באופן עקבי מתוך ערכים ולא מתוך אינטרס אישי

 

 

הערכה עצמית

 

ככל שנקטין את עצמנו נרגיש כחתול וככל שנגדיל את עצמנו נדמה לאריה

ישנם אנשים שמקטינים את עצמם עד כדי שמרגישים “כשטיח”

מונעים ע”י אמרות שנאמרות על ידי אנשים וללא עמוד שדרה משלהם .

 

 

 

6 היבטים לפי נתנאל ברנדון

  1. מודעות- באיזה מידה אנחנו יודעים מי אנחנו , עד כמה אני נאמן לערכים שלי

תרגיל: תסתכל לעצמך באישון של העיניים ותראה כמה זמן אתה מחזיק ואז תפגוש את מי שאתה יעלו מחשבות ושאלות שיחזקו אותך, היכולת לחזק את החולשה היא לא קלה יותר קל לחזק את החוזק ואז כמו שרשרת אתה מתחזק ועובר שינוי. ולהסכים עם החולשות שלי .

  1. מידת הקבלה העצמית- האם אני סלחן כלפי עצמי? המוכנות שלנו להפסיק לריב עם עצמנו “איזה טמבל אני” חייבת לצאת מהלקסיקון שלנו .

זה המקום שאנחנו מתחילים לקבל את עצמנו ומפסיקים להיות ביקורתיים ולריב עם עצמנו ועם העולם , כילדים ניסנו לרצות את ההורים שלנו לכן הקבלה עצמית היא תחילתה של דרך.

  1. מידת התכליתיות – הדבר הקשה ביותר לעשות , המבחן שלנו כלפיי עצמנו שתהיה לנו המציאות שאנחנו באמת רוצים בה . לחלום זה טבעי ברגע שנזהה את המרחק נבין שיש דרך לעשות ‘גם מסע של 1000 מיל’ מתחיל בצעד קטן’ אל תדחה למחר מה שאתה יכול לעשות היום
  2. מידת האחריות- המוכנות שלנו לשאת בתוצאות של מה שאנחנו עושים והמחדלים אלה שאנחנו לא עושים. אתה לא יכול לגלגל אחריות על מעשייך למישהו אחר להבין שהיום הוא היום הראשון של שארית חיי בלי אכלו לי שתו לי, צריך להחליף את הדיסק ולקחת אחריות על חייך מבלי ל’הפיל’ את התיק על מישהו אחר כמו כן היכולת שלנו לקחת אחריות גם על הסובבים אותנו .
  3. מידת הדעתנות- עד כמה אני מוכן להשקיע את הפאסדה שיש לי ולהוריד אותה להיפרד מהסתרות- ברגע שתצליח לרכוש את המידה הזאת לא יהיה אכפת לך מה אומרים או חושבים עלייך
  4. מידת היושרה- להיות נאמן לאמת, היכולת שלנו ל’עגל’ פינות היא אינסופית עלינו להיות ישרים עם עצמנו

 

 

על מנת להצליח עלינו לדעת שאין עוד אחד כמוני!

הזכות להיות קיימים מי שאנחנו!

עלינו ליהנות ממה שיש, לא עושים לנו טובה שאנחנו כאן

 

טיפוח והערכה עצמית

טיפוח הערכה עצמית- מה  שאני מרגיש כלפי עצמי , יכול להיות אדם לא רואה את המציאות שהוא חיי בה

דימוי עצמי – הוא מה שאני מחצין כלפי חוץ

 

הסיפור שאנו מספרים לעצמנו הוא על מנת להצדיק מעשה שעשינו ומהלך החיים ספגנו מהסביבה אמירות שלא תואמות לנו לכן צריך לעשות ריסטרט לעצמו ולהחליף את המילים הלא טובות במשפטים מעצימים כך נטפח את הערכה עצמית שלנו .

כל אחד יכול לשנות את הספור שלו.

המגיע לי- מגיע לי כי אני בנאדם חיי לכן מגיע לי עלינו לאמן את עצמנו ולומר משפטים לעצמו כגון, מגיע לי, אני יכול להיות שמח, מאושר /מעושר ולא להידבק לסטיגמה שכזה אני ואין אפשרות לשנות

מודעות – מה קרה? מה יש ? היש ישנו

  • לבחון את הפרשנות שיש לי על היש
  • לראות את הרגש שצומח לי

לחיות את הרגע זה להבין שהמציאות קוראת רק עכשיו אין הזדמנות שניה לעכשיו הזה .

בכל נק’ זמן נכון לשאול את השאלה איך אני מרגיש עכשיו הרגשות שלנו יכולות להשתנות מדקה לדקה.

האם הפעולות שלי תואמות את הרגשות שלי – עלינו להיות נאמנים לעצמנו וכך נשמור על קשר עם העולם הפנימי שלנו.

 

 

 

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X