שיפור תדמית אישית

סיכום שיעור 2

rotemco

rotemco

פרטי הסיכום

קורס: שיפור תדמית אישית

מספר השיעור: 2

סיכום השיעור

תרגול – מענה על השאלון – במצגת.

אסרטיביות היא המקום בו אנחנו מוכנים לעבור את מחסום החששות ולהתחזק לתוך עצמנו, המקום בו אני מוכן להביע את דעתי בכל מצב עם כל אדם. הסוגייה היא מי אני בעיני עצמי? מהם הערכים שלי?

אני עושה משהו ולא מסתכל לצדדים ראות מה תגובת הסביבה, בטח במעשה שלך.

אסרטיביות זו טכניקה שאנו לומדים.

להיות אותנטי זה להיות נאמן לרגשות של ולהודות בתחושות שאתה שח, נאמן לעקרונות של החיים שלי, לאמונות של החיים שלי ואני מבטא את זה במקום הראוי.

אותנטיות היא גם היכולת שלנו לשוחח עם מישהו אחר על החולשות שלנו או על החוזקות.

אדם אותנטי וחזק לא צריך את ההצגה ולא יציג את עצמו כאדם יהיר.

יש לשים לב גם להקשר של הדברים. היכולת שלנו להיות תואמים את הקשר, הסביבה, האירוע – זה המבחן.

אסרטיביות היא סובייקטיבית – כל אחד מאיתנו ינהג אחרת במצבים שונים.

אסרטיביות – מנהיגות אותנטית – אנו צריכים לבדוק:

  • איזו מסכה אנו לובשים

אנו צריכים לדעת לנתח את המצב

  • להיות אמיתי זה להיות שקוף
  • היבט נוסף – קבלת החלטות – שאלת המפתח היא אילו שיקולים אני מכניס לתוך תהליך קבלת ההחלטות שלי – האם אני נאמן למשימות שיש לי, האם אני נאמן למקום העבודה, נאמן לאנשים שעובדים איתי – כשאנו מקבלים החלטות המתסכלות רק עלי וטובתי האישית אנו מקבלים החלטות לא מאוזנות ולא טובות .

 

6 עמודים מרכיבים את הערכה עצמית:

  1. מידת המודעות
  2. מידת הקבלה העצמית – המוכנות להפסיק לריב עם עצמנו, אז תבוא השלמה פנימית, נפסיק לריב עם עצמנו ועם העולם, הופכים להיות פחות ביקורתיים כי נבין שזה לא יעזור.
  3. מידת התכליתיות- הדבר הקשה ביותר לעשות, זיהוי המרחק והדרך שעליי לעשות כדי הגיע לחלום, הצעדים הקטנים שאנו עושים.
  4. מידת האחריות – המוכנות שלנו לשאת בתוצאות של מה שאנחנו עושים ובמחדלים. קשור לנאמנות לעצמך.
  5. מידת הדעתנות- עד כמה אני מוכן להשקיע את מה שיש לי, היכולת להיפרד מההסתרות ולהתבטא באופן עצמאי
  6. יושרה – להיות נאמן לאמת. זה מבחן קשה. היכולת לעגל פינות היא אינסופית ושאלת המפתח היא כמה פילות נעגל, האם זה חלק מההוויה שלנו.

 

  • איך אתה רואה את עצמך זה הדבר החשוב ביותר.
  • ישנם מספר דברים שצריכים להיות בבסיס כדי שנוכל לעבור אתה התהליך הזה:
  1. “מגיע לי להיות”
  2. יש לנו זכות להיות מי שאנחנו
  3. אנחנו צריכים להתאמן באסרטיביות

 

טיפוח הערכה עצמית

  • ההבדל בין הערכה עצמית לדימוי עצמי: דימוי זה כלפי חוץ, הערכה זו החוויה שלי ביחס לעצמי.
  • “מגיע לי” לא כי בהכרח עשיתי משהו אלא מעצם היותי אדם חי.
  • כשאנו מדברים על שינוי זו שינוי המודעות.

דבר ראשון נסתכל על העובדות – מה קרה, מה יש לי.

דבר שני – נבחן את הפרשנות שיש לי על מה שיש לי – האם זה טוב, נכון?

דבר שלישי -איזה רגש צומח בי. את העובדות אי אפשר לשנות, אפשר לשנות את הפרשנות ואת הרגשות. אלה בחירות שאפשר לעשות.

 

החיים במודע

 הגדרה במצגת

נכון לפתח גמישות מחשבתית – לחשוב על הכן ועל הלא בעת ובעונה אחת ולהבין שהממציאות מורכבת. כך נוכל להתאים עצמנו למציאות משתנה.

  • היבט נוסף הוא האם אני עושה את מה שהרגש מכוון אותי, האם הפעולות שלי תואמות את הרגש שלי.
  • תרגול מדיטציה

 

 

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X