שיפור תדמית אישית

סיכום שיעור -2

green

green

פרטי הסיכום

קורס: שיפור תדמית אישית

מספר השיעור: -2

סיכום השיעור

 

שיפור תדמית אישית

 

סיכום שיעור שני – 16/3

אסרטיביות

אסרטיביות=דעתנות

מודעות עמית היא בסיס לאסרטיביות – אנו יודעים מה חזק ומה חלש בנו-ובטוחים בעצמנו

בבסיס האסרטיביות קיים הכבוד שאני רוחשת לצרכים , לרצונות ולערכים של חיי

ההפך מאסרטיביות- הכנעות לפחד ורצון לרצות את האחר.

אסרטיביות שונה מאגרסיביות:

אסרטיביות- עמידה על שלי באופן חופשי ומתוך כבוד לערכיי ודעותיי,אסרטיביות נובעת מתוך אותנטיות של האדם.

אגרסיביות – מחשבה כי אני יותר טוב מהאחר יותר חזק ממנו ומראה זאת

הערכה עצמית חשובה מאוד לאסרטיביות , פסיכולוג בשם ברנדן נתנאל – השתייך לקבוצה שמטרתה לחזק אנשים ביכולותיהם ולייצר מהיכולות  את הכלי להתפתחות אישית, יש חשיבות גדולה לאיך אנו רואים את עצמנו:

 

חתול יכול לראות את עצמו כאריה וההפך – הכל תלוי באיך אנו תופסים את עצמנו,

6 היסודות של הערכה עצמית של ברנדן:

  1. מידת המודעות – באיזו מידה אנו יודעים מי אנחנו, להסתכל על עצמנו מבחוץ פנימה ואז המודעות עולה..לראות מי אנו ומי אנחנו רוצים להיות- המרצה ממליץ על תרגילי התבוננות
  2. מידת הקבלה העצמית – מוכנות לקבל את עצמנו עם הטוב והרע העוצמות והחולשות ..השלמה וקבלה
  3. מידת התכליתיות – האם אנו נאמנים לרצון ולתכליתיות שלנו , היכולת לקום בבוקר
  4. מידת האחריות – האחריות שלנו לשאת בתוצאות של מה שאנו עושים או לא עושים
  5. מידת הדעתנות – להשתחרר ולהתבטא באופן חופשי ואמיתי
  6. מידת היושרה – להיות נאמן לאמת

הבסיס שלנו לתהליך של מעבר לאסרטיביות:

אני מספיק טוב- לא להשוות ת עצמנו לאחר.. יש לנו זכות להיות מי שאנחנו ..אין עוד מישהו כמונו

טיפוח הערכה עצמית

להתחיל לומר לעצמנו משפטים כמו:

  • להגיד לעצמנו משפטים ולחזור עליהם
  • מגיע לי להיות שמח ומאושר
  • מי שלא מתבגר נשאר במקום ולא מתפתח

 

 

 

החיים במודעות:

  1. לראות את העובדות את מה שיש
  2. הפרשנות על ה”יש”
  3. לראות את הרגש שנוצר בתוכי

חשוב מאוד לחיות את הרגע את העכשיו , יש אנשים שתקועים בעבר.

מומלץ מאוד : תרגילי התבוננות ומדיטציות למודעות עצמית

 

 

 

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X