תכנון ובקרת פרוייקטים

סיכום שיעור 9

ab.tomer

ab.tomer

פרטי הסיכום

קורס: תכנון ובקרת פרוייקטים

מספר השיעור: 9

סיכום השיעור

סיכום מפגש מס’ 9 – 6/4/2021

ניהול כספי של פרוייקט:

בניהול כספי של פרויקט יש להתייחס למס’ רב של גורמים.

 

דוחות כספיים:

  • תקציב מול ביצוע – דוח המתאר את הביצוע בפועל של התקציב לעומת התקציב שתוכנן בכל פעילות.
  • תזרים מול ביצוע – דוח המתאר את הביצוע בפועל של התזרים לעומת התזרים שתוכנן בכל פעילות.
  • דוח ניהולי – דוח הבנוי לפי מרכזי רווח או פעילות הארגון במונחים של תפוקות ותוצאות, טאת הקשר שלהן לנתונים הפיננסיים.

 

דוח תקציב מול ביצוע:

  • הדוח מציג תכנון לתקציב בתחילת הפרוייקט ועל מה אנו הולכים להוציא אותו ומה השימוש של כל סכום.
  • דוח זה מציג השוואה בין התקציב שתוכנן בתחילת הפרוייקט בשלבי הרעיון והתכנון הראשוני לבין התקציב/הסכום שהוצאנו בסופו של הפרוייקט.
  • הצגה והשוואה של השלב הסופי לגבי הכספים שהוצאנו והכנסנו מכל הפרוייקט. ומה אחוזי הסטייה שלנו לטובה ולרעה.

תזרים:

  • תזרים הוא ה”ראי” ותמונת המצב של הכספים שעומדים לרשותי (בחוסר או בעודף) ולרשון הארגון במהלך תקופת זמן מוגדרת.
  • ניבוי מדויק של תזרים מזומנים נכון מאפשר לנו לראות האם אנו עומדים לפני תקופה שבה אנו נכנסים לתקופה של תזרים שלילי או תזרים חיובי, ולפי זה נגיע להחלטות הנכונות לאותו המצב.
  • מבנה התזרים נובע ישירות ממבנה התקציב שאותו אנו מתכננים.
  • מעקב נכון אחר תזרים מאפשר לנו בסופו של דבר תמונת מצב הוצאות לעומת הכנסות.

 

מטרות התזרים מזומנים:

  • תחזית של מצב חשבונות הבנק.
  • חיזוי בעיות מספיק מוקדם.
  • יוצר אמון אצל מתן האשראי.
  • קבלת החלטות בנוגע להוצאות.
  • תכנון הוצאות עתידות.
  • ניהול גביה טוב יותר.
  • מתן אשראי ללקוחות.
  • צרכי אשראי.

לסיכום:

משמעות התזרים  היא לדעת כיצד להתנהל בחיי היומיום שלנו וכיצד לבצע רכישות או איך להתכונן להוצאות בלתי צפויות כדי שנעמוד באותה ההוצאה בלי להתמוטט כלכלית. תכנון נכון של תזרים והקפדה על תזרים חיובי ייאפשר לנו להתנהל כלכלית ולהיות מוכנות לבלת”ם.

 

תומר אברמוביץ

301143749

0506248944

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X