תכנון ובקרת פרויקטים

סיכום שיעור 6

idan_as

idan_as

פרטי הסיכום

קורס: תכנון ובקרת פרויקטים

מספר השיעור: 6

סיכום השיעור

סיכום שיעור מס’ 6 – תכנון ובקרת פרויקטים

מגיש עידן אסרף – 308037860

נושא השיעור: גישות מודרניות לניהול

  • גישות הניהול המודרניות מייצגות ברובן גישה מדעית-ניהולית המנסה ללמד ארגונים וחברות כיצד לנהל את עסקיהם
  • גישות הניהול המודרניות ביותר מציעות את הארגון כאמצעי למיקסום רווחים, שביעות רצון לקוחות, הולכה ומנהיגות בשוק
  • הדגש הינו על הארגון כמערכת פתוחה עד כדי הקצנה:
    חוסר מחויבות טוטלית לאנשים, רעיונות, מבנים ארגוניים, מוצרים ושירותים.
  • גישות הניהול המודרניות ביותר מדגישות את החדשנות ואף מעלות על נס את המהפכנות כציווי ניהולי.
  • בניגוד לגישות מסורתיות, הגישות המודרניות מרחיבות באופן משמעותי את תחום האחריות של המנהל.
  • עליו להביא בחשבון את כל הגורמים המשפיעים על החברה ותוצאות עבודתה.
  • חיצוני, פנימי, מבוקר, ואפילו אלה שלא ניתן להשפיע.
  • הניהול המודרני הוא גישה אסטרטגית בכל רמטת הניהול, והגורם האנושי משמש כאן כאחת.
  • להלן נק’ חיוביות:
  • 100% אחריות אישית של המנהל
  • תקשורת שפותחה בכל הרמות
  • הכשרה שוטפת של הצוות ומנהלים
  • אווירה בארגון, עוזרת לעובדים להרחיב את היכולות למקסימום

תכונות אופייניות של ניהול מודרני

  • דחייה של סגנון מנהיגות סמכותי לטובת מנהיגות.
  • פיתוח מיומנויות תקשורת כדי לתקשר עם הלקוחות
  • אתיקה עסקית
  • פתיחות ואמון באנשים
  • ידע ושימוש בניהול בסיסי
  • חזון ברור של דרכו של הארגון
  • שיפור עצמי מתמיד והרצון לשפר את איכות עבודתם
  • גישה משולבת

מספר גישות מודרניות בניהול

  • ניהול לפי יעדים MBO
  • השיטה הסוציו-טכנית
  • ניהול באיכות כולל TQM עקרונות דמינג
  • ניהול בזמן אמת
  • גיליון ציונים מאוזן
  • ניהול ע”י השוואת ביצועים, פעילות ע”פ קו ייחוס גבוה
  • עיצוב מחדש
  • תורת האילוצים
  • ניהול רזה

בנוסף עסקנו בגישת ניהול עפ”י T.Q.M

  • ליצור תהליך קבוע של שיפור מוצרים – תכנון לטווח ארוך.
  • לאמץ התנהגות הדוחה קבלת טעויות, חומרים פגומים, ייצור פגום, עיכוב.
  • להפסיק הצורך המתמיד בביקורת.
  • להשתמש בספקים המחויבים לאיכות ולאמת זאת באמצעות נתונים סטטיסטיים.
  • לשפר כל הזמן את מערכת השירות והייצור – לצמצם בזבוז.
  • להדריך את העובדים במקום עבודתם (ON THE JOB TRAINING ).
  • לסייע לעובדים לבצע את המטלות ולהצליח – להפעיל בקרה עצמית ולא חיצונית.
  • להרחיק מהארגון את גורם הפחד – ליצור אקלים של פתיחות.
  • להסיר מחיצות בין מחלקות ולשתף עובדים – לעודד עובדת צוות (חוגי איכות).
  • להימנע מסיסמאות ויעדים שאין להם “כיסוי” או תוכניות לביצוע.
  • להימנע מנורמות בייצור המתחשבות רק בכמות.
  • לאפשר לעובד להתגאות במקום עבודתו ובתוצר, ע”י ניהול איכותי בקרב המנהלים וע”י משוב.
  • לשמור על עדכונם המקצועי של העובדים – להפעיל תכניות הדרכה כוללנית ומתקדמות.
  • ההנהלה מחויבת, תומכת ומגבה עקרונות

בנוסף עברנו תרגיל כיתה שבו כל אחד בוחר 3 עקרונות מתוך הרשימה מעלה ומסביר מדוע בחר בהם

 

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X