תקשורת בינאישית

סיכום שיעור 1

kobio

kobio

פרטי הסיכום

קורס: תקשורת בינאישית

מספר השיעור: 1

סיכום השיעור

תקשורת בין אישית היא הדרך להעברת מידע, רעיונות בין שני אנשים. כשאנו משתפים ברגשות או מחפשים פתרון לבעיה, אנו יוצרים אכפתיות וקרבה. התקשורת משפיעה על היכולת ליצור קשרים עם החברה.

התקשורת מתחילה מינקות, תינוק לומד לבכות כאשר הוא צריך לאכול או להביע רגש של כאב וכדומה.

תאוריית מאסלו

תאוריית מאסלו עוסקת במניעים של האדם לפעול על ידי פירמידה המחולקת לחמישה צרכים  המסודרים לפי חשיבות:

צרכים בסיסים שלנו כבני אדם- חמצן, מזון, מים, לבוש, קורת גג ושינה.
צורך בביטחון- יציבות תעסוקתית, ביתית, משפחתית וכדומה.
צורך בשייכות- צורך חברתי, להרגיש חלק מקבוצה, זהות עצמית.
צורך בהוקרה והערכה- הכרה חברתית, הכרה בעבודה וכדומה.
הגשמה עצמית- מימוש היכולת האישית.

לפי תאוריית דנסברג האדם פועל משני מניעים: פחד ותגמול.

תקשורת מתבצעת  ע”י שפת הגוף, שופטים אנשים לפי לבוש, מראה, תנועות ידיים, לחיצת היד, תנועות ראש ועיניים.  לוקח לנו בין 13-20 שניות להעריך את האדם מולנו. שפת הגוף מובילה אותנו מהרגע שהגענו ועד לכתנו.

מספר סממנים בכניסה לחדר מביעים סטטוס, מעמד. הפשלת שרוולים להציג שעון, הנחת מפתחות על השולחן להציג דגם רכב וכדו’.

תאוריית אדיג’ס

תאוריה המתייחסת לארבע סוגי מנהלים:

מנהל מקדם- שותף, חברתי, אוהב אנשים, קצת דרמטי. מנהלים אלו מתחברים לעובדים, רגישים, מחפשים הוקרה. כ 45% מהמנהלים מוגדרים כמקדמים.
מנהל משימתי- שאפתנים, עצמאיים , בעלי חזון, בטחון עצמי, ביקורתיים ומשתעממים מהר. כ 25% מוגדרים משימתיים.
מנהל מנתח- תכליתי, מסודר, אוהב לאסוף מידע על אחרים, שיטתי, רציונאלי והפכפך. כ 17%
מנהל תומך- נינוח, חברתי, לא יוזם, חסר דעה, קשה להם לסרב. נתפסים כאוהבים לעזור, קשה לבנות עליהם. כ 13% מהמנהלים.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X