תקשורת בינאישית

סיכום שיעור 3

galina

galina

פרטי הסיכום

קורס: תקשורת בינאישית

מספר השיעור: 3

סיכום השיעור

הגדרה של תקשורת בינאישית אפקטיבית: מקבל המסר הבין את דבריו של מעביר המסר, בדיוק כפי שהתכוון אליהם מעביר המסר.

100% אחריות בהעברת המסר חלה על מעביר המסר.

קלקולים בתקשורת בין אישית:

– שומעים מה שמצפים לשמוע

– שימוש במילים או במסרים שליליים.

– מסרים לא מילוליים לא אפקטיביים ( שפת גוף)

– מצב רגשי/ מנטאלי של מקבל המסר.

– מאבקי כוח בין אנשים , בין העובדים, בין מנהלים.

– חוסר סבלנות /סובלנות

– סביבה /עיתוי

מימדים התורמים לתקשורת אפקטיבית: ניהול רגשות, דימוי עצמי, הקשבה  , מסרים לא מילוליים,  אמפטיה, דיבור ( תוכן של הדברים)

יש 7 אינטליגנציות רגשיות:

1. מספרית- לוגית/ מתמטית

2. לשונית- יכולת קליטה לשפות.

3. מרחבית- ויזואלית

4. פיזית- תנועתית

5. מוזיקלית

6. בין אישית , יכולת לקיים אינטראקציות בין אנשים

7. תוך אישית, יכולת שלנו לנהל את הרגשות שלנו.

ניהול רגשות זאת יכולת נרכשת עם השנים. יש 3 טכניקות: קו מחשבה נדיב, צינון והסחת דעת, מל”כ ולא למ”כ.

דימוי עצמי: איך אדם רואה את עצמו.  מודל חלון גיו הרי .

הקשבה: רוב אנשים לא מקשיבים מתוך כוונה להבין. הקשבה היא צירוף מודע של מילים , אין דיבור ושפת גוף.

אמפטיה: יכולת שלנו לראות את הדברים מנקודת מבט של האחר אך תוך הישארות בנעליים שלנו.

עריכת הסיכום

iw עִבְרִית
X