הגדרה של תקשורת בינאישית אפקטיבית: מקבל המסר הבין את דבריו של מעביר המסר, בדיוק כפי שהתכוון אליהם מעביר המסר.
100% אחריות בהעברת המסר חלה על מעביר המסר.
קלקולים בתקשורת בין אישית:
– שומעים מה שמצפים לשמוע
– שימוש במילים או במסרים שליליים.
– מסרים לא מילוליים לא אפקטיביים ( שפת גוף)
– מצב רגשי/ מנטאלי של מקבל המסר.
– מאבקי כוח בין אנשים , בין העובדים, בין מנהלים.
– חוסר סבלנות /סובלנות
– סביבה /עיתוי
מימדים התורמים לתקשורת אפקטיבית: ניהול רגשות, דימוי עצמי, הקשבה , מסרים לא מילוליים, אמפטיה, דיבור ( תוכן של הדברים)
יש 7 אינטליגנציות רגשיות:
1. מספרית- לוגית/ מתמטית
2. לשונית- יכולת קליטה לשפות.
3. מרחבית- ויזואלית
4. פיזית- תנועתית
5. מוזיקלית
6. בין אישית , יכולת לקיים אינטראקציות בין אנשים
7. תוך אישית, יכולת שלנו לנהל את הרגשות שלנו.
ניהול רגשות זאת יכולת נרכשת עם השנים. יש 3 טכניקות: קו מחשבה נדיב, צינון והסחת דעת, מל”כ ולא למ”כ.
דימוי עצמי: איך אדם רואה את עצמו. מודל חלון גיו הרי .
הקשבה: רוב אנשים לא מקשיבים מתוך כוונה להבין. הקשבה היא צירוף מודע של מילים , אין דיבור ושפת גוף.
אמפטיה: יכולת שלנו לראות את הדברים מנקודת מבט של האחר אך תוך הישארות בנעליים שלנו.